Onze praktijk

De praktijk is opengesteld voor reguliere tandheelkunde
Hoe maak je een afspraak?
Even aanwaaien voor het maken van een afspraak is er niet meer bij. Je zult eerst moeten bellen. Daarna kan er pas een afspraak worden gemaakt.
Anderhalve meter is verleden tijd
Een overvolle wachtkamer is na de Corona periode verleden tijd.  De regel “kom niet te vroeg of te laat voor de afspraak” blijft van kracht. Dit geeft in de praktijk enige rust.
Welke behandelingen worden weer uitgevoerd?
Er zijn geen belemmeringen meer.  De meeste mensen zullen eerst een kapotte vulling willen laten repareren of blij worden als de tandprotheticus ervoor zorgt dat hun kunstgebit weer lekker zit. Maar misschien snak jij wel naar een professionele gebitsreiniging. Of naar de laatste fase van je beugelbehandeling. Het kan allemaal weer.
Hoe zit het met de veiligheid?
Mondzorgpraktijken voldeden altijd al aan de hoogste hygiënestandaarden: mondkapjes gebruiken, handen desinfecteren en het schoonmaken van instrumenten zit in de natuur van mondzorgverleners. In de behandelkamer zal je geen veranderingen zien. Wel zul je merken dat je bij het betreden van de praktijk gevraagd wordt je handen te desinfecteren of te wassen. Kranten en tijdschriften zijn voorlopig niet meer aanwezig.
Heb je een probleem in je mond?
Heb je kiespijn of voel je iets in je mond? Blijf er niet mee doorlopen, maar bel gewoon op. Doe dat bij pijn wel meteen ’s morgens vroeg. Zo heb je de grootste kans dat je dezelfde dag nog kan worden geholpen.
En wat als je verkouden bent of koorts hebt?
Ben je verkouden of heb je koorts, bel dan met de praktijk voor overleg.
Tandartspraktijk R.W. Dornseiffer hecht veel waarde aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Daarom werken we uitsluitend met de allerbeste materialen, besteden we veel zorg aan het hygiëneproces en hebben veel aandacht voor het contact tussen zorgverlener en patiënt. Op deze manier garanderen we goede kwaliteit.
Via het computersysteem hebben de behandelaars direct toegang tot uw gegevens. Op deze manier kan de tandarts of mondhygiëniste u adequaat helpen.
Naast algemene tandheelkunde kunt u daarom bij ons terecht voor onder andere preventieve tandheelkunde, wortelkanaalbehandelingen, implantologie, tandvleesbehandelingen, prothetiek, kroon- en brugwerk, chirurgische verwijderingen, orthodontie en cosmetische tandheelkunde.
Wij werken voornamelijk samen met Tandtechnisch Laboratorium Kooistra en Excent Fries Tandtechnisch Laboratorium.

U kunt op onze site 24 uur per dag informatie krijgen over onze praktijk, behandelingen, tarieven, spoedgevallen, nieuws en nog veel meer.

Onze werkwijze

Wanneer u de eerste keer komt in de praktijk wordt u altijd gezien door de tandarts. Deze bekijkt de gegevens van uw vorige tandarts, neemt een medische vragenlijst met u door en noteert uw (tandheelkundige) klachten en wensen. Verder vindt er een gebitscontrole plaats, wordt het tandvlees beoordeeld (DPSI-score) en worden er röntgenfoto’s gemaakt. Aan de hand van alle verkregen informatie stelt uw nieuwe tandarts een behandelplan voor. Dit behandelplan wordt eventueel in een vervolgafspraak uitgebreid met u besproken.
In verband met de drukte is het echter mogelijk dat u voor eenvoudige behandelingen zoals vullingen of het verwijderen van tanden of kiezen bij een andere collega wordt ingepland indien deze aanwezig is.
De halfjaarlijkse controles worden zo veel mogelijk bij de tandarts gepland en soms bij de mondhygiëniste. Als er geen verdere behandelingen nodig zijn wordt er wel direct een afspraak gemaakt voor de halfjaarlijkse controle. Op deze manier voorkomen we dat u vergeet ons te bellen na een half jaar (en eventuele gaatjes die er na een half jaar zitten onnodig groter worden). Wij kunnen, indien gewenst, combinatie-afspraken maken dat u met uw hele gezin tegelijk behandeld en/of voor controle kunt komen.

Garantie

Wij geven u een garantie van een 1 maand op door ons gemaakte vullingen en 2 jaar op de vervaardiging van kroon en brugwerk, frames, protheses en prothetische voorzieningen op implantaten !! ( u dient wel direct te reageren voor een nieuwe afspraak als er iets mis is met de vulling, kroon, etc.). Mits u natuurlijk elk half jaar bij ons op controle bent geweest, de adviezen van de tandarts en/of mondhygiëniste/preventie-assistente opgevolgd heeft. In de garantieperiode niet door een andere tandarts behandeld bent, en het defect niet aan uzelf te wijten is. Wij staan achter onze kwaliteit en kunnen u daarom dus ook deze garanties geven.  Wij gaan hierover niet met u in discussie.

De rekening

U kunt uw nota direct na de behandeling aan de balie betalen à contant of per pin. Het factureren van de nota’s gebeurt via  infomedics.
Patiënten die betalingsproblemen hebben dienen de rekening altijd aan de balie te voldoen.

U wordt verzocht bij verhindering minimaal 24 uur van te voren bericht te geven teneinde kosten, berekend voor besproken tijd, te vermijden. Voor de niet nagekomen afspraak kan 100% van de beoogde behandelkosten in rekening gebracht worden.